„Au nevoie românii de Autostrada Transilvania? Care este poziţia dumneavoastră în legătură cu derularea acestui proiect în continuare? Care sunt termenele de plată ale sumei pentru stingerea pretenţiilor companiei Bechtel? Când va fi realizat noul studiu de trafic? Conform devizelor şi lucrărilor existente, care este situaţia de fapt la ora actuală? Care sunt cele cinci părţi de autostradă neterminate? Vă rog să ne puneţi la dispoziţie informaţii detaliate.
Care este data la care veţi desecretiza conţinutul contractului reziliat? Când veţi demara procedura licitaţiei? Există un termen pe care vi l-aţi propus pentru finalizarea proiectului?”, sunt întrebările pe care deputatul democrat-liberal de Buzău Cezar Preda le-a adresat ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, în legătură cu mult-disputatul subiect al rezilierii contractului cu firma americană Bechtel, cea căreia guvernul social-democrat i-a oferit, în anul 2004, contractul privind construirea Autostrăzii Transilvania.
„După aproape zece ani, contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, încredinţat direct companiei americane în 2004 de Guvernul PSD, a fost reziliat. Acţiunile politicienilor şi ale oamenilor de afaceri care îşi regăsesc interesele în interiorul acestui contract sunt adevărate atentate la siguranţa naţională a României. Încă de la data semnării contractului, costurile erau cu mult mai mari decât ceea ce putea să realizeze compania americană în Europa, exemple fiind contractele similare încheiate în Albania şi Croaţia. Ce a urmat, a fost doar o prelungire a răului făcut”, îşi motivează deputatul Cezar Preda acest demers.
„Şi de aici s-a plecat cu diminuarea salariilor”
Nu este prima oară când liderul democrat-liberal buzoian cataloghează semnarea contractului cu Bec