Luni în cadrul unei conferinţe de presă, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Florin Roman a făcut din nou precizări în ce priveşte autostrada Sebeş-Turda. Florin Roman a făcut o comparaţie între proiectul drumului expres Sebeş-Turda din 2008 şi cel al autostrăzii Sebeş-Turda din 2013.
Astfel în 2008 proiectul drumului expres avea aviz favorabil de la Primăria Alba Iulia, ce permitea demolarea a nouă case în Oarda, avea avize de la toate primăriile pe unde urma să treacă drumul, avea certificat de urbanism de la Consiliul Judeţean, urma să fie făcut din bani publici dar studiul de fezabilitate a fost abondonat din lipsă de fonduri.
În 2013, a spus Florin Roman, proiectul drumului expres Sebeş-Turda a fost transformat în autostradă, are aviz favorabil primit de la Primăria Alba Iulia pentru dărâmarea a doar două case la Oarda de Sus ca urmare a modificării proiectului(în acest aviz nu se face referire Oarda de Sus ci la cele două noduri pe care le va avea Alba Iulia la viitoarea autostradă) şi are ca în 2008 avize de la primării, certificat de urbanism de la CJ Alba dar o mare diferenţă este că această lucrare va fi finanţată în proporţie de 85% din fonduri europene iar acum se lucră la reactualizarea Studiului de Fezabilitate.
În ce priveşte problema Oarda de Sus, Florin Roman a mai adăugat că solicitarea oamenilor de muta traseul viitoarei autostrăzi în afara cartierului a primit aviz negativ din cauza a trei aspecte, după ce s-a făcut o simulare a ceea ce însemna această cerere.
Motivele pentru care a fost respinsă sunt: De ordin financiar şi anume mutarea traseului în afara localităţii Oarda ar fi însemnat costuri suplimentare de 128 milioane euro pentru că trebuiau construite încă trei tunele şi un viaduct; al doilea motiv este acela că zona cerută ca să fie mutată autostrada este protejată prin lege iar al treilea motiv este f