Vedem o evoluţie similară cu cea din 2012. Nu mai suntem la fel de optimişti ca la începutul anului, când estimam 15% creştere faţă de anul trecut. În 2012 am realizat un volum de noi finanţări, în valoare de 1,35 miliarde euro, iar anul acesta sperăm să rămânem în continuare la acel nivel“, a precizat Antoaneta Curteanu pentru Agerpres.
Preşedintele ALB România a explicat că motivul acestei stagnări îl constituie, în primul rând, lipsa de predictibilitate în economie şi schimbarea foarte rapidă a legislaţiei, precum şi lipsa de încredere a investitorilor.
Aceasta consideră că există foarte multe companii care au nevoie de echipamente şi utilaje sau să îşi schimbe flotele de maşini care sunt vechi şi consumă mult – şi ar face în acest sens o schimbare –, însă le este teamă să investească şi să se angajeze în noi credite şi finanţări.
Insolvenţa doare
De asemenea, Antoaneta Curteanu a explicat că o problemă o constituie faptul că foarte mulţi clienţi intră în insolvenţă şi „se declanşează un lanţ de neplăţi şi de probleme, de paralizare a fluxurilor de numerar“.
„Foarte mulţi avocaţi sfătuiesc companiile să-şi pună umbrela insolvenţei şi atunci intervine lipsa de încredere, care psihologic nu încurajează investiţiile noi“, a spus Antoaneta Curteanu.
În ceea ce priveşte problemele cauzate de timbrul de mediu, Curteanu a spus că s-au făcut nişte paşi pentru a îmbunătăţi situaţia, dar rămâne încă un obstacol birocratic. Înlăturarea acestuia ar contribui la creşterea pieţei autohtone de leasing şi, implicit, la revigorarea economiei.
„Împreună cu ANAF şi Ministerul Mediului s-au găsit nişte soluţii pentru simplificarea procedurii, iar firmele de leasing şi-au luat angajamentul să devină garanţi ai dovezii plăţii după înmatriculare în cazul în care este vorba de contracte de leasing. Astfel, o mare parte din cele 1.300 de maşini rula