D. Demetriade este nou venit, o luna si ceva, in Consiliul de Administratie Tarom, fiind introdus prin voia Ministrului Transportului.
Puciul din aceste zile nu putea fi facuta fara dorinta Minstrului Transportului ( exprimata publicat ca vrea schimbarea CEO-ului), coniventa si premeditarea Ministrului Transporturilor ( eliminarea mea din CA-ul Tarom la sfarsitul lui Mai ca sa destabilizeze voturile) si participarea directa si ajutorul Ministrului Transportului ( fara aprobarea AGA nu poate fi creata pozitia destinata d. Demetriade si preluarea atributiilor CEO-ului Tarom).
Fara fortarile descrise in opinia “Batalia” pentru Tarom , guvernanta corporatista ar fi rezistat si in continuare cu a facut-o in primele 7 luni de mandat.
Fara aprobarea AGA, aflata sub controlul Ministerului Transporturilor, noua pozitie infiintata pentru d. Demetriade de director executiv, ramine doar o propunere !
D. Demetriade, desi si-a dorit sa intre in managementul executiv al Tarom nu a trecut in toamna de selectie. Nu cunosc motivele dar cele mai evidente sunt legate de conflictele de interese in care se afla, incompatibile cu spiritul si litera ordonantei 109 privind managementul privat in companiile de stat. Dumnealui are o experienta vasta intr-o perioada in care Tarom nu mergea extraordinator, desi era sustinuta de stat, dar in care anumite companii de turism au excelat. Este perioada introducerii de concepte novatoare ca de exemplu ” supracomisioanele”.
Tarom fiind pilotul programului de guvernanta corporatista, guvernarea nu si-a permis o astfel de incompatibilitate flagranta din prima.
D. Demetriade a intrat in board dupa ce propunerea boardului referitor la completarea celei de a 7-a pozitii a fost refuzata de Ministrul Transporturilor. Propunerea de membru in board era reprezentata de o doamna cu experienta in domeniu.
Practic sfidand spi