Desi indelung contestata initial restructurarea Hidroelectrica este singura realizare majora pentru care acordul cu FMI se incheie cu bine. Listarea Transgaz poate fi inclusa la realiari minore.
Restul tintelor arieratele, privatizarea CFR Marfa, guvernanta corporatista, desi cosmetizate intens, au fost ratate.
Partea usora este decizia de incheiere cu bine a acordului cu FMI.
FMI are nevoie sa inchida acordul dupa prelungiri si are nevoie de material pentru relatii publice.
Partea dificila este motivatia credibila a deciziei.
Tinta de arierate nu este indeplinita. Impresia de “indeplinire” este data prin folosirea in principiu a 3 artificii: credite de trezorerie care sa treaca peste data de raportare, recatalogarea anumitor datorii ca si conditionate si excluse din raportari, “degete” bagate gresit in excel-uri.
Simulacrul de privatizare a CR Marfa cu siguranta nu a amagit FMI-ul. Dupa o serie de artificii contestate, s-a bifat anuntarea unui cistigator conform cu frazarea din acord. Nu mai conteaza din perspectiva inchiderii acordului daca tranzactia se finalizeaza sau nu. Va fi interesant daca GFR se va apuca sa taie fier vechi si sa vinda active pina cind tranzactia va fi oficializata in urma depunerii banilor si a acordului de concurenta. Cine va plati pagubele aduse patrimoniului?
Guvernanta corporatista este un fiasco care nu mai merita comentat.
Gustul ramas in urma acceptarii cu atitea compromisuri a inchiderii acordului va starui o vreme in memoria institutionala a FMI.
Desi indelung contestata initial restructurarea Hidroelectrica este singura realizare majora pentru care acordul cu FMI se incheie cu bine. Listarea Transgaz poate fi inclusa la realiari minore.
Restul tintelor arieratele, privatizarea CFR Marfa, guvernanta corporatista, desi cosmetizate intens, au fost ratate.
Partea usora este d