Familia Peugeot, care a înfiinţat compania cu acest nume în 1810, s-a oferit să renunţe la controlul producătorului auto francez care se confruntă cu probleme financiare, pentru a reînvia planurile unei alianţe cu General Motors, au declarat surse anonime pentru Reuters.
Dar orice tranzacţie care ar implica combinarea PSA Peugeot Citroen cu Opel, divizia din Europa a General Motors (GM), s-ar confrunta cu obstacole politice semnificative deoarece ar avea ca rezultat închiderea unor fabrici şi pierderea de locuri de muncă în Franţa şi Germania, susţin sursele. PSA Peugeot Citroen are 77.000 de angajaţi în Franţa.
Familia Peugeot, una din cele trei dinastii supravieţuitoare din industria auto europeană (alături de Quandts de la BMW şi Agnellis de la Fiat), a acceptat în martie ca General Motors să preia o participaţie de 7% din acţiunile Peugeot, după eşuarea negocierilor cu alţi potenţiali investitori, inclusiv grupul chinez Dongfeng.
'GM se confruntă la Opel cu aceeaşi problemă a supracapacităţii de producţie şi de aceea PSA încearcă să-i convingă să accepte fuziunea. Familia Peugeot a acceptat acum ideea că vor pierde controlul, deci asta nu mai e o problemă', a declarat una din surse.
Familia Peugeot deţine o participaţie de 25,4%, prin care stăpâneşte 38,1% din drepturile de vot la PSA Peugeot Citroen.
Reprezentanţii GM au refuzat să facă comentarii asupra discuţiilor dintre cele două companii. 'Nu comentăm asupra zvonurilor şi speculaţiilor', a declarat un purtător de cuvânt al Peugeot.
Înainte de a injecta numerar, GM trebuie să se asigure că va putea reduce capacităţile de producţie după ce va obţine controlul companiei rezultate după fuziunea Peugeot şi Opel, susţin sursele.
În urma declinului semnificativ al vânzărilor PSA Peugeot Citroen, şeful companiei, Philippe Varin