• Sfarsitul regiei de transport public local a fost acompaniat de un scandal monstruos intre alesii locali • Unii au acuzat falimentarea RATP-ului si schimbarea acesteia in CTP, o alta companie sortita falimentului, in timp ce altii au incurajat transformarea regiei in societate comerciala
"Aceeasi Marie, cu alta palarie!". Asa au numit o parte din consilierii locali manevra pe care sefii din Primaria Iasi au facut-o pentru a scapa de datoriile istorice de peste 150 milioane de lei acumulate de RATP in ultimii ani. Infiintarea Companiei de Transport Public (CTP) Iasi a fost hotarata ieri de consilierii locali, insa scandalurile pe aceasta tema au rasunat cu putere in Palatul Roznovanu. "De ce trebuie sa pastram aceeasi conducere, aceeasi schema de salariati cu aceleasi salarii ca si regia de transport? Ce exemplu dam noi atunci cand lasam o societate ingropata in datorii si infiintam una noua? RATP nu reuseste nici macar sa asigure intregul transport in municipiul Iasi pentru ca, dupa cum bine stim, exista si un operator privat", a spus consilierul local Gabriel Grigore.
O parte dintre alesii locali au solicitat ca noua companie sa fie verificata la sange de o comisie de specialisti. "Este aceeasi Marie, cu alta palarie. Facem o companie de transport cu un singur tramvai modern, dar cu aceleasi mijloace de transport vechi. Este ca si cum ai avea un apartament vechi si schimbi doar usa, insa inauntru ai acelasi var si aceeasi baie invechita. Cine raspunde daca in cativa ani se intampla la fel ce s-a intamplat si cu RATP?", spune consilierul local Constantin Axinia, fostul director al regionalei CFR Calatori Iasi.
Pe de alta parte, unii edili sustin ca RATP nu ar fi avut sanse sa prinda fonduri in programul de finantare 2014-2020 din cauza datoriilor acumulate. "Noua societate de transport asigura un serviciu de utilitate publica, un serviciu absol