Autocarul român se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, respectiv de două ori mai mult decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit anchetatorilor din Muntenegru.
Viteza pare să fie principala cauză a tragediei românești din 23 iunie 2013, din Muntenegru.
După analiza datelor înregistrate de tahograf, autoritățile au constatat că autocarul circula cu o viteză dublă față de cea admisă legal pe respectivul sector de drum.
„Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum”, potrivit poliţiei din Muntenegru.
Tahograful conţine parametrii principali de circulaţie, inclusiv viteza, kilometri parcurşi într-un anumit interval, dar şi date pentru identificarea şoferului aflat la volan într-un anumit moment.
Pe 23 iunie, un autocar cu 47 d eromâni la bord, s-a răsturnat într-o prăpastie la Grlo, pe o șosea montană, la circa 30 de kilometri nord de capitala Podgorița.
În urma tragediei, 18 români și-au pierdut viața iar 29 au ajuns la spital cu multiple răni și traumatisme, 3 dintre aceștia se zbat între viață și moarte.
0 comentarii | 97 vizualizari
Carusel stiri in top Teodor Baconschi: Ma ingrijoreaza apetitul unor companii straine pentru pamantul ecologic romanesc. Ar trebui mizat pe concesiune, nu pe instrainarea de terenuri Ungaria, tara mica chiar si pt Europa, se teme ca un val de cumparaturi funciare 'tintite' i-ar pune in pericol chiar si existenta.La fel si alte state UE, interzic ... Citeste toata stirea O nava italiana a fost deturnata de cinci pirati somalezi Ambarcatiune Montecristo, cu un echipaj mixt de 23 de persoane, a fost deturnata luni de un g