Niciunul dintre cei 47 de turişti români n-a mai ajuns să se roage la Biserica Adormirea Maicii Domnului din curtea Mânăstirii Moraca. Dacă nu ar fi fost alpiniştii care se întorceau acasă de la o căţărare, vieţile pierdute ar fi putut fi mai multe Sursa: REUTERSSursa: REUTERS
1 /.
O mulţime de întrebări cu privire la modul în care s-a petrecut tragedia de la Podgoriţa – accident rutier în urma căruia 18 români şi-au pierdut viaţa şi alţi 29 au fost răniţi - îşi aşteaptă răspunsul, mai ales că unele dintre declaraţiile martorilor supravieţuitori sunt contradictorii.
Spre exemplu, nici până la ora actuală nu s-a stabilit cu certitudine cine conducea „autocarul morţii”: şoferul-poliţist George Ciobanu, sau Dan Mărgărit, celălalt conducător auto. Ce este sigur: în ziua de 23 iunie 2013, autocarul care rula pe coasta muntenegreană, pe drumul Podgorica-Kola, (Drumul European 65), s-a prăbuşit în prăpastie imediat după ce a ieşit din tunelul de pe Podul Grlo, construit peste râul Morava. S-a întâmplat în jurul orelor 18.00, ora României.
Unii pasageri au scăpat cu viaţă, ca prin minune, alţii au murit făcând scut din trupul lor pentru a proteja persoanele dragi. Soarta crudă a făcut ca oameni „legaţi” cu centura de siguranţă să-şi piardă viaţa. Alţii au scăpat tocmai pentru că „nu o purtau”. Bilanţul tragic: 18 morţi şi 29 de răniţi. Fără îndoială că ancheta desfăşurată de autorităţile din Muntenegru şi din România vor scoate la iveală adevărul. Până atunci, Evenimentul zilei face o „reconstituire”, pe baza informaţiilor şi a declaraţiilor martorilor, din ultimele trei zile.
36 DE ORE PE DRUMUL MORŢII
Un circuit turistic în Muntenegru şi Croaţia de şase zile. Asta îşi doreau cei 45 de oameni plecaţi, sâmbătă, 22 06 pe drumul care le-a schimbat cursul vieţii.
SÂMBĂTĂ 22.06
Bucureşti. Primii turişti au plecat dimineaţa, la ora 6