Din luna octombrie a anului trecut, printr-un ordin al Ministerului Sanatatii, spitalele sunt obligate sa aiba un serviciu de management de calitate. Din acest serviciu trebuie sa faca parte medici, economisti, juristi sau alti angajati cu studii superioare, persoane desemnate de catre managerul unitatii medicale. In prezent, in spitale se efectueaza un control, pentru a se verifica daca a fost infiintat acest serviciu. De asemenea, managerul avea obligatia sa intocmeasca, alaturi de membrii serviciului, un manual al calitatii. "Nu toate spitalele au infiintat serviciu de management de calitate. Este adevarat ca in ordinul ministerului nu se specifica un termen de punere in aplicare. Neexistand acest termen, nu putem aplica sanctiuni. Serviciul de management de calitate stabileste planul anual de management al calitatii, coordoneaza activitatea de elaborare a documentelor sau elaboreaza manualul calitatii. Controlul in spitale privind indeplinirea ordinului de infiintare a serviciului de management de calitate este inca in desfasurare", a declarat dr. Alexandrina Petrea, de la Directia de Sanatate Publica Iasi.
Din luna octombrie a anului trecut, printr-un ordin al Ministerului Sanatatii, spitalele sunt obligate sa aiba un serviciu de management de calitate. Din acest serviciu trebuie sa faca parte medici, economisti, juristi sau alti angajati cu studii superioare, persoane desemnate de catre managerul unitatii medicale. In prezent, in spitale se efectueaza un control, pentru a se verifica daca a fost infiintat acest serviciu. De asemenea, managerul avea obligatia sa intocmeasca, alaturi de membrii serviciului, un manual al calitatii. "Nu toate spitalele au infiintat serviciu de management de calitate. Este adevarat ca in ordinul ministerului nu se specifica un termen de punere in aplicare. Neexistand acest termen, nu putem aplica sanctiuni. Serviciul de manag