Autostrada Transilvania va fi dată în concesiune pentru a finaliza tronsoanele care mai trebuie executate. Ministrul Marilor Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat vineri la Cluj că banii de la bugetul pentru această investiţie nu există, iar fonduri europene pot fi atrase abia după anul 2018.
El a precizat că există varianta ca numai pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş ar putea exista şi varianta unor fonduri transfrontaliere pe care Uniunea Europeană le are la dispoziţie.
Variana concesiunii ar presupune de asemenea o contribuţie din partea statului, însă, numai în procent de 49%, restul de 51% fiind în sarcina investitorului. Iar acest procent poate fi împărţit cu autorităţile locale din teritoriu, a subliniat Şova.
Reprezentanţii Prefecturii Cluj au afirmat că discuţiile pe tema Autostrăzii Transilvania au avut loc în contextul realizării unei reţele eficiente de autostrăzi la nivel naţional, prioritate cuprinsă în programul de guvernare 2013-2016.
La întâlnirea de la Cluj au participat prefecţi, preşedinţi de consilii judeţene, primari şi parlamentari din judeţele Regiunii de Nord-Vest, dar şi cei ai judeţelor Sibiu şi Alba.
Autostrada Transilvania va fi dată în concesiune pentru a finaliza tronsoanele care mai trebuie executate. Ministrul Marilor Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a declarat vineri la Cluj că banii de la bugetul pentru această investiţie nu există, iar fonduri europene pot fi atrase abia după anul 2018.
El a precizat că există varianta ca numai pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş ar putea exista şi varianta unor fonduri transfrontaliere pe care Uniunea Europeană le are la dispoziţie.
Variana concesiunii ar presupune de asemenea o contribuţie din partea statului, însă, numai în procent de 49%, restul de 51% fiind în sarcina investitorului. Iar acest procent poate fi