Un proiect clujean implementat cu fonduri europene adună 3 comune din 3 judeţe sub un singur brand regional: gemul de Călata. Programul este în curs de implementare şi are o valoare de 1 milion de lei. Este unul din primele proiecte integrate de dezvoltare regională din Cluj.
Crearea brandului regional „Călata - Kalotaszeg", promovarea şi dezvoltarea programului „O vacanţă plină cu tradiţie şi folclor în ţinutul meşteşugarilor" este primul proiect de dezvoltare interregională din Cluj. El a fost pus pe picioare de reprezentanţii comunelor Sâncraiu (Cluj), Izvorul Crişului (Bihor) şi Aluaş (Sălaj) şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Regional (POR).
Purtătorul de stindard al brandului ar urma să fie gemul de măceşe produs în zonă.
„Am gândit proiectul pentru că ne interesează să atragem turişti în zonă. Fie români, fie unguri, că noi aşa suntem pe aici, jumătate-jumătate. Noi avem 46 de pensiuni clasificate de Ministerul Turismului cu 2 şi 3 margarete, iar la Sâncraiu vin, anual, peste 15.000 de turişti. Vrem să facem şi mai cunoscut ţinutul meşteşugarilor, obiceiurile de aici. Avem Festivalul Strugurilor şi Festivalul Măceşelor", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, primarul din Sâncraiu, Andrei Poka.
Proiectul, finanţat prin axa 5.3. dezvoltarea turismului, este primul din judeţul Cluj care propune o abordare interregională. „Avem asociaţia Riszeg de dezvoltare comunitară, împreună cu comunele Izvorul Crişului din Bihor şi Aluaş din Sălaj şi am spus să-i dăm un specific zonei. Ca brand ne-am gândit să fie gemul de Călata - Kalotaszeg", a arătat primarul.
La rândul său, primarul din Călăţele, comună de care aparţine localitatea Călata - cea care dă numele proiectului - arată că ar fi dispus şi el să intre într-un astfel de parteneriat.
„Desigur că e foate binevenit proiectul. Ar putea să vină mai mulţi turişti la noi aşa. Mă in