Vreme de cinci zile Piaţa Primăriei, Sala Traube, Cinema Mediensis şi Sinagoga au găzduit evenimentele speciale şi proiecţiile din cadrul MECEFF: cele mai bune filme din spaţiul Europei Centrale şi de Est; filme restaurate în limba yiddish, adevărate comori ale cinema-ului universal; filme de referinţă ale cinema-ului german de ieri şi de azi; şi filmele realizate de preşedintele festivalului, regizorul Radu Gabrea, în timpul şederii sale în Germania.
În cadrul ceremoniei de închidere, James Ulmer, redactor la New York Times şi editor şi cronicar pentru revista online „Cinema Without Borders”, Anca Mitran, directorul Arhivei Naţionale de Film, Wolf Gremm, scenarist şi regizor german, lector invitat la DFFB la Berlin precum şi la Universitatea Columbia din New York, Costel Safirman, critic şi istoric de film, şi Călin Stănculescu, critic de film, au decis că cei mai buni dintre cei buni au fost următorii:
Cea mai bună imagine – Pentru modul în care controlează jocul de umbre şi de lumini, alternanţa spaţiilor claustrofobe cu cele largi, a scenelor de sub pământ cu cele de la suprafaţă, totul pentru a ne face pe noi, spectatorii, să înţelegem mai bine, graţie acelui veritabil iad pe pământ, modul în care funcţionează natura umană sub asediu, premiul i-a revenit directorului de imagine Jolanta Dylewska, pentru filmul polonez „In Darkness” (regia Agnieszka Holland).
Cea mai bună interpretare – Pentru că reuşeşte să confere umor şi înţelegere celor mai groteşti elemente ale naturii umane şi pentru talentul de a contura un personaj care, cumva, pare mai important şi mai memorabil decât cerea, în aparenţă, scenariul, premiul i-a revenit actorului Dorel Vişan, pentru rolul din filmul românesc „Despre oameni şi melci”, regia Tudor Giurgiu.
Premiul pentru regie – Pentru modul dramatic şi expresiv în care-şi dirijează actorii şi filmul în sine pentru a