Grupul Volkswagen este tot mai aproape să atingă un obiectiv istoric, 10 milioane de maşini vândute anual la nivel mondial. Martin Winterkorn, CEO Volkswagen, anunţă că acest prag ar putea fi atins în următorii ani, cu mult înaintea termenului stabilit iniţial, 2018, conform autonews.com.
Producătorul german de automobile se află cu toate motoarele pornite către vânzări ne-mai-atinse până acum, însă secretul acestui succes stă mai ales în dezvoltarea pe pieţele emergente şi în diminuarea prezenţei pe piaţa europeană, aflată în cădere liberă. Cu toate că în 2007 nimeni nu-i dădea şanse producătorului Volkswagen să atingă 10 milioane unităţi până în 2018, se pare că acest target va fi atins chiar mai de vreme.
Martin Winterkorn este omul care, din 2007, de când a preluat conducerea grupului, a reuşit să crească vânzările cu aproximativ 50%, în 2012 fiind înregistrate 9,34 milioane unităţi. Acest lucru a fost posibil datorită strategiei Volkswagen de a investi masiv pe pieţele, mult mai sănătoase, din afara Europei, China devenind piaţa numărul unu a grupului.
Regiunea Asia-Pacific a căpătat o importanţă majoră în cadrul grupului. Dacă în 2011 vânzările din regiune, la nivelul Volkswagen, erau de circa 31% din total, în 2012 acestea au urcat la 35%. De asemeni creşteri au fost înregistrate şi pe alte pieţe, precum America de Nord, în timp ce vânzările din Eurpa de Vest au scăzut cu 5 procente, la 33% din total. Astfel în timp ce unii producători europeni, precum grupul PSA Peugeot Citroen, au resimţit din plin criza, având în vedere că s-au bazat în mare parte pe piaţa europeană, Volkswagen a mutat centrul de greutate către Asia, iar efectele au fost unele vizibil benefice.
Planuri de viitor: 10 fabrici noi, China tot mai importantă
Cea mai mare piaţă auto din lume, China, va atrage majoritatea investiţiilor pe care Volkswagen le va face în