Comertul online electroIT din Romania creste. Sau, mai corect, creste comertul online electroIT in Romania? Dupa sase luni, parerile jucatorilor din piata sunt impartite, unii spunand ca asistam la o evolutie “destul de buna” in timp ce altii spun ca fiecare luna a adus “doar o noua scadere fata de luna precedenta, fapt resimtit de toti jucatorii din piata”.
Al doilea scenariu, cel pesimist, este insa mai greu de crezut, avand in vedere eforturile din ce in ce mai palpabile ale bancilor, liderilor pietei dar si a procesatorilor de plati de a populariza platile online si achizitiile de pe Internet. In Romania, livrarile online pe segmentul electroIT acopera 23,7% din totalul vanzarilor, media europeana fiind de doar 16,8%.
Cu toate acestea, Romania nu sta bine la cheltuieli pe cap de locuitor pe segmentul electroIT, unde statul ocupa ultimul loc, cu 66 euro/an, in spatele Bulgariei (86 euro), conform eMag, companie care estimeaza ca in 2012 piata de retail electroIT a crescut cu 4,5% anul trecut, pana la 1,25 mld. euro. Evolutia estimata de companie a segmentului electroIT este de doar 4% pentru anul in curs.
eMAG a raportat afaceri de 165 de milioane de euro in 2012, in crestere cu 14% comparativ cu nivelul de 145 de milioane de euro inregistrat in 2011 si de trei ori mai mare fata de intreaga piata de electroIT estimata la 1,25 de miliarde de euro anul trecut si 1,3 miliarde de euro in acest an.
Trecand exclusiv pe online, comertul electronic cu plata pe Internet a crescut in 2012 cu 38%, pana la 220 mil. euro, insa valoarea tranzactiilor a cunoscut o scadere de 8%, de la 58 euro la 53 euro, conform Romcard, principalul payment gateway din Romania. Estimarile pentru acest an arata ca piata se va apropia de 290 milioane de euro. Va creste insa si segmentul electroIT in online?
Mihai Patrascu, seful Evomag.ro, spune ca