Marca japoneză Datsun va fi reînviată de către Nissan drept un brand low-cost, iar primul model va concura pe acelaşi segment cu Dacia Sandero, potrivit Autocar. Grupul Renault-Nissan va avea astfel un al treilea brand low-cost, după Dacia şi Lada.
Primul model Datsun lansat după 30 de ani va fi un hatchback şi va ajunge în 2014 pe pieţe din Rusia, India, Indonezia şi Africa de Sud, acolo unde Sandero îşi creează deja o reputaţie. Datsun K2, după este cunoscut pe plan intern, va avea sub patru metri lungime şi va fi lansat iniţial cu motorul de 1,2 litri, în trei cilindri, de pe Nissan Micra. De asemeni, de la citadina conaţionalilor de la Nissan, va mai prelua şi alte componente precum cele de la nivelul suspensiilor. Nicio motorizare diesel nu a fost planificată până acum.
Modelul va avea un design destul de atrăgător potrivit schiţelor oficiale ale Nissan. Farurile mari, continuate de o linie care traversează portierele până aproape de spatele maşinii sau grila faţă trapezoidală, integrată foarte bine în aspectul botului maşinii, creează un aspect care nu pare deloc low-cost. Totuşi mai multe detalii vom afla cel mai probabil atunci când modelul va fi prezentat în premieră, în decursul acestei luni, chiar de către Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan.
Modelul care va readuce Datsun pe piaţa auto a fost special conceput pentru India, acolo unde va avea o concurenţă directă din partea unor modele ca Chevrolet Spark, the Hyundai Eon, respectiv i10, sau citadinele din gama Renault-Nissan, potrivit Business Line. Cu toate că Sandero este mai mare decât viitorul Datsun, având în vedere plaja de preţuri de un nivel apropiat, hatchback-ul de origine românească va trebuie să împartă segmentul său de piaţă şi cu noul său văr din grup.
Citeşte şi Ghosn, şeful Renault-Nissan, preia conducerea producătorului rus AvtoVAZ
Grupul Renault-Nissan îşi con