Cei mai mulți dintre absolvenții de liceu au obținut, la examenul de limbi străine, certificate de nivel intermediar și de bază.
Cei mai mulți dintre absolvenții de liceu stăpânesc o limbă străină la nivelul intermediar și de bază, când este vorba de înțelegerea unui text audiat sau a unui text scris, se descurcă mai greu cu scrierea unui text într-o limbă străină, în schimb se descurcă mult mai bine când e vorba de participare la dialog. Acestea sunt concluziile desprinse din rezultatele obținute la proba C a bacalaureatului, proba de evaluare a competențelor de comunicare într-o limbă străină.
Rezultatele sunt exprimate conform normelor internaționale în domeniu, cu A1, A2, B1, B2, C1, C2. Cel mai slab calificativ este A1, care înseamnă nivelul introductiv, A2 este echivalentul nivelului intermediar, B1 este nivelul de bază, iar B2 nivelul avansat, sau independent. C1 reprezintă nivelul autonom pentru o folosire regulată a limbii străine în contexte de dificultate rezonabilă, iar nivel C2 reprezintă nivelul maxim certificat, de stăpânire a limbii în orice context.
În ceea ce privește înțelegerea unui text audiat sau citit, 943 de elevi au obținut nivelul B2, 1.239 – B1, 1.400 de candidați s-au oprit la nivel A2, iar 445 de candidați doar la nivelul A1. 50 de candidați nu au întrunit nici măcar punctajul corespunzător pentru a obține nivelul de începător. În ceea ce privește scrisul într-o limbă străină, 1.129 de candidați nu au atins nici măcar nivelul A1. Acesta a fost obținut de 721 de candidați, 634 au obținut A2, 594 – B1 și peste 900 nivelul B2. În ceea ce privește discuția într-o limbă străină cu membrii comisiei, peste 1.600 de candidați au întrunit punctajul corespunzător calificativului A2. Niciun candidat examinat nu a obținut C1 sau C2. Acesta este deținut, însă, de câțiva elevi din județ care și-au echivalat această probă a bacalaure