Adrian Boţan este VP Creative Excellence McCann WorldGroup Central and Eastern Europe, sau, mai pe scurt, conform realizărilor sale de până acum, omul din spatele unor creaţii publicitare care au dus numele României peste tot în lume.
Boţan este primul director de creaţie care a adus un Cannes Grand Prix într-o fostă ţară comunistă. Se întâmpla în 2011, iar pe perioada festivalului toată lumea vorbea despre România pe străzile micului oraş francez, Cannes. Au urmat şi alte premii în 2012 iar el spune că nu se opreşte aici.
Boţan are ca rol principal în cadrul grupului maximizarea succeselor reputate de McCann Bucureşti în Europa Centrală şi de Est la un nivel macro, internaţional. A lucrat de-a lungul timpului cu cele mai mari companii din România, însă şi-a trecut în palmares şi campanii inovatoare pentru clienţi de talia ciocolatei ROM.
Adrian Boţan, la Dezbaterile RL: despre publicitatea românească şi proiecte de viitor
Boţan vorbeşte pentru început despre ediţia din 2011 de la Cannes, atunci când compania sa a câştigat 9 premii dintre care 2 Grand Prix-uri.
"Ne aşteptam să câştigăm ceva. Aveam o campanie bună, fusese cea pentru ciocolata ROM, în care am schimbat steagul (n.r. de pe ambalaj). L-am pus pe cel american. Era un fel de farsă publicitară de care nu multă lume s-a prins. La început am avut multe reacţii puternice împotrivă, după care am avut reacţii pro." Boţan vorbeşte despre campania prin care steagul românesc de pe ambalajul ciocolatei a fost schimbat timp de câteva zile cu unul american, stârnind astfel reacţiile fanilor şi scoţând în evidenţă importanţa identităţii naţionale şi a caracterului românesc. "Am vrut să vedem cât de patrioţi sunt românii. A fost ceva foarte experimental."
Boţan îşi aminteşte cum lumea din ţară era obişnuită cu festivalul cinematografic de la Cannes, astfel că a fost nevoit să facă une