Un lucru este clar. Atunci când este vorba de Valea Jiului, ne pricepem de minune la simpozioane, întâlniri, discuţii despre viitorul Văii sau seminarii având ca temă proiecte pentru această zonă.
Cum, de fapt,
a fost şi cel desfăşurat, ieri, la Primăria municipiului Vulcan, tema constituind-o "Modernizarea DJ 644: Pas Vulcan-Vulcan, km 38+000-41+700". Trecând peste faptul că, în pliantul oferit de către organizator, am dat din nou dau peste Pasul Vulcan, denumire inexistentă pe nicio hartă a României pe care apar masivii muntoşi, ceea ce a avut loc în sala de şedinţe a fost mai mult un nou prilej pe care mai marii judeţului şi l-au oferit, pentru a trece în revistă proiectele derulate sau în curs de derulare în judeţul Hunedoara. Adică să se laude un pic. Asta, fiindcă s-a precizat clar că nu este vorba nicidecum despre o conferinţă de presă.
Sincer, mi-ar fi
plăcut mai mult ca, împreună cu colegii de la celelalte ziare şi cu reporterii de televiziune, să fi fost invitaţi să asistăm la amenajarea primului metru din tronsonul de drum amintit. Sau, măcar, la baterea primului ţăruş al perimetrului stabilit ca amenajare de şantier. Spun toate astea, fiindcă, după discuţia pe care am avut-o acum circa două luni cu primarul Gheorghe Ile, vulcănenii, îndeosebi cei cu cabane în Pasul Vâlcan, credeau că lucrările de modernizare vor începe imediat cum se face vremea faină. Adică undeva în primele zile ale lunii mai.
Dar, decât deloc,
mai bine mai târziu, vorba aceea. Dar nici nu prea târziu. Nu ştiu dacă mai e cazul să amintesc avantajele modernizării DJ 664, denumit ba "Drumul lui Mihai Viteazul", ba, mai nou, "Drumul spre Castelul din Carpaţi". E clar că el este o necesitate, din moment ce îi oferă Văii Jiului posibilitatea deschiderii unei noi căi de comunicaţie rutieră cu judeţul aflat la sud şi punerea î