Mii de materiale de promovare au fost tipărite pentru a atrage turiştii în Neamţ. Fondurile au venit de la Uniunea Europeană.
Consiliul Judeţean Neamţ a finalizat trei proiecte de promovare a tradiţiilor populare şi a obiectivelor de interes turistic din judeţ. Cele trei proiecte – “Tradiţii şi artă populară în ţinutul Neamţ”, “Promovarea turismului ecumenic din judeţul Neamţ” şi “Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” – au avut parte de finanţare nerambursabilă, s-au desfăşurat pe o perioadă de 18 luni şi au constat în editarea a mii de pliante, albume, hărţi şi DVD-uri care au fost împărţite instituţiilor publice din judeţ, ONG-urilor şi altor entităţi juridice.
“Tradiţii şi artă populară în ţinutul Neamţ” a fost un proiect care a costat 848.198 lei şi care a avut drept scop “transformarea judeţului Neamţ într-o destinaţie turistică de calitate, conform standardelor de dezvoltare durabilă ale Uniunii Europene”. În acest sens au fost realizate 2.000 de albume de promovare a produsului turistic, 21.000 de pliante (3.000 de seturi a cate şapte pliante fiecare set), 3.000 hărţi de promovare a produsului turistic, un film de prezentare de aproximativ 30 de minute, un spot de prezentare a produsului turistic şi 2.000 de DVD-uri ce conţin filmul de prezentare.
“Promovarea turismului ecumenic din judeţul Neamţ” a costat 1.034.198 lei, din care 784.000,00 lei au reprezentat finanţare nerambursabilă. Din aceşti bani au fost făcute 2.000 de albume de promovare a produsului turistic, 48.000 pliante (3.000 de seturi a câte 16 pliante fiecare set), 3.000 de hărţi de promovare a produsului turistic, un film de prezentare de aproximativ 30 de minute, un spot de prezentare a produsului turistic şi 2.000 de DVD-uri ce conţin filmul de prezentare.
“Promovarea ariilor naturale protejate din judeţul Neamţ” a costat tot 1.034.198,00 lei, iar ba