Crowdfundingul pare în prezent cea mai eficientă metodă de a porni o afacere. Concept nu tocmai nou, crowdfundingul a reintrat în atenţia oamenilor odată cu apariţia site-urilor dedicate acestui tip de finanţare. Astfel, tot mai mulţi indivizi creativi au început să se folosească de aceste portaluri pentru a încerca să atragă donaţiile celor interesaţi de proiectul prezentat de ei.
Crowdfundingul este o metodă inedită de atragere de fonduri care se axează exclusiv pe empatia semenilor, de multe ori aceştia contribuind cu sume modice la succesul unui proiect. Întregul concept merge pe ideea că este mult mai dificil să obţii mulţi bani de la o singură persoană decât să obţii puţini bani, dar de la mulţi oameni. Astfel, puterea acestei metode constă în numărul mare de indivizi care răspund pozitiv cererii de finanţare. Un alt avantaj al acestui sistem de finanţare este că antreprenorul poate primi feedback imediat cu privire la cererea pentru produsul oferit, cât mai mulţi donatori însemnând un interes ridicat.
Metodele de finanţare sunt în principal de două feluri. Prima este o donaţie directă din partea unui individ interesat ca proiectul să prindă viaţă. A doua este o investiţie, ce va fi răsplătită odată cu finalizarea proiectului, în baza anumitor praguri stabilite de antreprenor.
De exemplu, se vrea finanţată o viitoare companie de haine făcute în totalitate din bumbac organic, cu o ţintă finală de 100.000 de euro. Fiecare individ care va investi o anumită sumă va primi ceva în schimb. Mai exact, pentru 1 euro, acesta va fi menţionat pe site-ul companiei. Pentru 10 euro, va fi menţionat şi va primi un tricou odată cu atingerea ţintei. Pentru 100 de euro, va primi toate cele de mai sus şi o colecţie completă de îmbrăcăminte. Toate acestea pot continua, pe motiv că nu de puţine ori o iniţiativă va primi de două sau chiar de trei ori mai mulţi ban