Deşi chiar Primăria, prin reprezentanţii săi, a atras atenţia asupra problemei podurilor din Timişoara, care au ieşit din perioada de garanţie şi nu au expertize de consolidare la zi, puţine sunt planurile de investiţii legate de reabilitarea lor. Deşi au fost demarate lucrări de amploare la Podul Michelangelor, aferente pasajului subteran ce se doreşte a fi realizat în zonă, cu totul altele sunt podurile la care ar fi nevoie de reparaţii urgente.
Atenţionări şi, deocamdată, intenţii
Actuala conducere a Primăriei a recunoscut recent că starea tehnică a unor poduri din Timişoara – majoritatea foarte vechi, cel mai nou, ieşit şi el din garanţie, Podul Muncii, datând din 1978 – nu este foarte bună, raportată la trafic şi la standardele de siguranţă din domeniu. Viceprimarul Traian Stoia a atras atenţia asupra faptului că din cele 18 poduri, pasarele şi pasaje care se află în patrimoniul Municipalităţii, doar patru se află în garanţie, şi numai cinci au expertiza de consolidare efectuată. Însă nici cele cinci poduri expertizate nu sunt cu documentaţiile la zi, ultimele evaluări fiind făcute în urmă cu patru - cinci ani. Conducerea Primăriei a dat ca exemplu de pod cu probleme cel de la Gara de Nord, înspre bulevardul Tinereţii, unde există două linii de tramvai şi o semaforizare pe ambele părţi ale podului şi unde, din cauza stării lucrării, se produc vibraţii puternice la fiecare trecere a unui vehicul ceva mai greu.
O parte din podurile si pasarelele din Timisoara au fost reparate şi consolidate în intervalul 1995 - 2008, însă şi acestea trebuie expertizate din nou, din punct de vedere al siguranţei.
Din fericire, podurile intens traficate din Timişoara au fost construite de firme străine, de regulă austriece, în perioada în care nu se făcea rabat de la calitate la acest gen de construcţii. Astfel, s-a vorbit fo