BUSINESS NISA - Relaxarea si amplificarea starilor pozitive se vinde bine Considerata stiinta, arta sau chiar stil de viata, Feng Shui a devenit si o eticheta comerciala de succes. In Romania, fenomenul este inca la inceput. Unii intreprinzatori au prins insa repede tendinta si s-au lansat pe mai multe game de produse.
ADRIAN MIHAI
POSIBILITATI. Atat casa, cat si gradina pot avea la baza conceptele Feng Shui "Fiecarui element Feng Shui (apa, lemn, foc, pamant, metal) ii este asociata o linie de produse de casa si baie, cu parfum diferit pentru fiecare element." Acesta este textul unui mic fluturas cu ajutorul caruia poti afla ce elemente te reprezinta. El este pus la dispozitie de importatorul roman. Firma producatoare? "The Feng Shui Fragrance Company" din Anglia. Acelasi intreprinzator a adus in Romania si "muzica de relaxare cu influente chinezesti, atribuita conceptului Feng-Shui", dupa cum este descrisa pe site-ul oficial al firmei Niche Records. Pe lista de produse se mai afla fantanile cu apa recirculabila aduse din Franta, ceaiurile din Germania, precum si cartile si revistele a doua edituri specializate in publicatii "ezoterice". "Acest trend este venit din China, via SUA si Europa Occidentala, unde toata lumea stresata cauta solutii si cai de ameliorare. In ceea ce priveste compania noastra, cred ca pot sa vorbesc de o valoare anuala de circa 6 miliarde lei in primul an. Pentru anul acesta, ne gandim la o cifra de aproape 8 miliarde lei" ne spune Radu Bancila, de la Prestige Glass.
MODA. "Feng Shui" inseamna in chineza "vant-apa". Acestea sunt cele doua elemente care influenteaza curgerea energiei prin spatiu si reprezinta modul de a trai in armonie cu mediul inconjurator. "Este atat stiinta, pentru ca folosesti si formule, dar si arta, pentru ca trebuie sa stii cum sa folosesti aceste formule, sa te adaptezi la ceea ce gases