Japonezii continuă să folosească şi la ultimele modele acelaşi limbaj care i-a adus succesul berlinei Mazda 6, limbajul 'Kodo – Soul of Motion'. Primele imagine cu versiunea sedan a modelului Mazda 3 au apărut deja pe internet, iar berlina compactă urmează să fie lansată pe pieţele Europene în decursul acestei toamne.
Noul sedan Mazda 3 urmează liniile de design ale versiunii hatchback, model care a fost deja prezentat publicului săptămâna trecută. Limbajul de design 'Kodo – Soul of Motion', introdus prima dată în 2010 pe conceptul SHINARI, iar mai apoi pe modelele de serie, Mazda 6 şi SUV-ul CX-5, este expresia mobilităţii inspirate din natură, potrivit şefului de design.
Vezi şi FOTO NOUA Mazda 3, rival japonez pentru hatchback-urile din Europa
În timp ce versiunea hatchback inspiră multă sportivitate, berlina lasă mai de grabă o notă de eleganţă, principalele diferenţe între cele două, la nivelul designului fiind cele din partea din spate. Cel mai probabil capacitatea portbagajului va creşte şi ea o dată cu lungimea maşinii, cu toate că japonezii nu pun mare preţ pe acest aspect, ci mai de grabă pe tehnologie şi design.
Mazda 3 berlină va beneficia, la fel ca şi celelalte modele noi, de tehnologia SkyActiv, care oferă performanţe îmbunătăţite gamei de motorizări. Sub capotă modelul în trei volume va avea, cel mai probabil, motoarele anunţate deja pe versiunea hatchback, un benzinar de 1,5 litri (100 CP), respectiv unul de doi litri (120 CP, 165 CP) şi un diesel de 2,2 litri (165 CP).
Berlina japoneză va avea o concurenţă serioasă pe segmentul compact, unul extrem de important mai ales pentru piaţa din România. În primele cinci luni ale anului Mazda înregistra vânzări cu aproximativ 36% mai mari pe piaţa locală decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, conform statisticilor D.R.P.C.I.V.
Având în vedere că Mazda 3, versiunea scurt