Organizatorii celei de-a treia ediţii a Festivalului Internaţional de Folclor, Teatrul Regina Maria şi Primăria Oradea, au închis în week-end Piaţa Ferdinand cu speranţa că, încet-încet, centrul oraşului va putea fi revitalizat inclusiv prin evenimentele culturale desfăşurate în acest perimetru. Se pare, însă, că va mai curge destulă apă pe Criş până ce orădenii vor prefera altor activităţi, sau poate niciuneia, să asiste la spectacole, chiar şi cu acces gratuit.
Sâmbătă, în cea de-a doua seară a Festivalului, la aproximativ o oră după începerea programului, în Piaţa Ferdinand erau aproximativ 1.000 de persoane (conform aprecierilor jandarmilor şi poliţiştilor), dar mai puţin de jumătate dintre cei prezenţi au părut interesaţi cu adevărat sau barem curioşi faţă de ceea ce se întâmpla pe scenă, unde au evoluat ansambluri de dansatori din Ungaria, Slovacia, Cipru, Grecia, Turcia şi Serbia, urmaţi de dansatorii şi solişti ai Ansamblului Crişana care au prezentat tradiţii din Bihor, Oaş, Banat, Muntenia şi Moldova.
Culorile vii ale costumelor populare, forfota specifică pregătirilor pe care le făceau artiştii care îşi aşteptau rândul în vecinătatea scenei mobile, pozându-se pe treptele Teatrului şi aranjându-şi unii altora accesoriile şi frizurile, ultimele verificări ale instrumentelor şi apoi evoluţiile propriu-zise au fost, totuşi, fiecare, câte un spectacol în sine.
Orădenii care au luat loc pe cele aproximativ 200 de scaune amplasate în faţa scenei ori care au urmărit programul în picioare, în spatele acestora, i-au răsplătit pe artişti cum se cuvine, cu aplauze. În schimb, majoritatea au preferat să se aşeze la cozile de la grătare şi dozatoarele de bere, iar apoi să se "lipească" la mese pentru a mânca pe săturate.
O impresie proastă au lăsat şi cele două trambuline gonflabile din plastic apărute în Piaţa Ferdinand, una dintre ele sufici