Ce afaceri leaga podul de la Calafat-Vidin.
Tramvaiul romanesc facut cu Siemens, batut de cel polonez de fiecare data cand se intalnesc. Dupa ce a pierdut, la Cluj, licitatia organizata de Municipalitate pentru achizitia de tramvaie, Imperio de la Astra Vagoane Calatori Arad a pierdut si la Sofia o licitatie similara tot in fata concurentilor PESA din Polonia. Patronul Astra incearca sa gaseasca o explicatie e esecurilor. Compania Astra Vagoane Calatori, producatoare a tramvaiului Imperio, a esuat pentru a doua oara la o licitatie municipala pentru achizitia de tramvaie in fata aceluiasi concurent. Desi Imperio este fabricat pe o licenta Siemens, anul trecut, la Cluj, si acum, la Sofia, a pierdut in fata polonezilor de la PESA care vand un model inferior tehnic celui romanesc, informeaza economica.net
Un an de la lovitura de stat. Economia a traversat “furtuna perfecta”. In iulie 2012, cursul de schimb a luat-o razna, iar mii de romani cu credite in valuta s-au vazut in imposibilitatea de a-si mai plati ratele la timp. In plus, investitorii au intors spatele Romaniei, iar statul a ajuns sa se imprumute scump de pe pietele financiare. In vara anului trecut, peste criza economica mondiala, care a ravasit economiile din intreaga lume si a atras atentia problemelor din zona euro, s-a suprapus criza generata de USL. Cum nu era de ajuns ca principalii parteneri economici ai Romaniei, statele europene, aveau probleme, iar exporturile scartaiau, criza politica interna a inflamat pietele financiare. Efectele nu au intarziat sa apara: leul s-a depreciat masiv, atingand iar si iar minime istorice, investitorii au intors spatele Romaniei, iar imaginea tarii a avut de suferit pe plan international, anunta EVZ.
Vicepresedinte Rompetrol: “Memorandumul nu este un compromis. In acest caz nici compania noastra, nici statul roman nu au de pierdut”. Compania Rompetr