Trei autocare cu ambasadori, reprezentanţi ai Organizaţiei Mondiale a Turismului, oficiali din turism, 28 de jurnalişti străini şi 19 români plecau miercuri la ora 16.30 din faţa hotelului JW Marriott, unde au fost cazaţi străinii invitaţi în prima vizită de documentare prin România, organizată cu circa 450.000 de lei (100.000 de euro) de Ministerul IMM-urilor, Mediului de Afaceri şi Turismului, condus de Maria Grapini.
Prima vizită inclusă în deplasarea care s-a desfăşurat în perioada 3-7 iulie a fost Delta Dunării (cea la care a participat ZF), celelalte destinaţii vizitate fiind Sinaia, Bran, Braşov, Prejmer, Sighişoara, Turda, Alba Iulia, Sibiu.
„Nu ştiu dacă România are un site turistic oficial cu informaţii despre destinaţiile care merită vizitate. Eu m-am documentat despre România dintr-un ghid turistic pe care l-am tradus recent, singurul la care am lucrat în 20 de ani de activitate ca traducător de ghiduri“, a spus Inga Michaeli, o jurnalistă din Israel care scrie pentru publicaţia de travel Masa Acher.
Inga Michaeli este una dintre persoanele invitate de minister pentru a participa la vizita de documentare. Israelianca spune că în opinia ei România nu are parte de promovare în Israel, ţări precum Franţa, Italia, Spania fiind vizibile ca destinaţii turistice şi solicitate de turiştii din Israel. „Cred că dacă ar fi fost mai mulţi turişti din Israel ce alegeau România atunci aş fi tradus şi eu mai multe ghiduri turistice despre România. Turiştii caută informaţii despre o destinaţie fie pe internet, fie la prieteni sau în ghiduri turistice.“
Site-ul turistic al României? minind.ro
Deşi Ministerul Turismului încearcă prin acest tip de vizită de documentare să crească notorietatea destinaţiilor turistice şi să atragă mai mulţi turişti străini, România nu este prezentă în primul rând ca destinaţie turistică online, nu a