Uniunea Europeana intentioneaza sa limiteze ajutoarele de stat pentru aeroporturi regionale si lansarea de noi rute de catre companiile low-cost, in vederea incurajarii competitiei in acest sector.
Noile reguli, care ar putea fi introduse la inceputul anului 2014, au ca scop promovarea unui echilibru intre investitiile publice si cele private in aeroporturi, scrie Wall Street Journal.
Propunerile includ o perioada de tranzitie de zece ani in care aeroporturile sa reduca treptat nivelul ajutoarele de stat primite si stabilirea unei limite a sumei pe care guvernele o pot furniza.
De asemenea, sunt avute in vedere masuri mai dure in privinta acordarii de ajutoare de stat pentru deschiderea de noi rute de catre companiile low-cost.
Multe aeroporturi mici au aparut in Europa in contextul in care investitorii si municipalitatile locale, incurajate de companii low-cost precum Ryanair, au incercat sa atraga mai multi turisti si sa obtina o cota din numarul in crestere al clientilor.
O mare parte dintre acestea nu sunt profitabile si sunt dependente de bani publici, ceea ce este interzis conform legislatiei europene.
Uniunea Europeana intentioneaza sa limiteze ajutoarele de stat pentru aeroporturi regionale si lansarea de noi rute de catre companiile low-cost, in vederea incurajarii competitiei in acest sector.
Noile reguli, care ar putea fi introduse la inceputul anului 2014, au ca scop promovarea unui echilibru intre investitiile publice si cele private in aeroporturi, scrie Wall Street Journal.
Propunerile includ o perioada de tranzitie de zece ani in care aeroporturile sa reduca treptat nivelul ajutoarele de stat primite si stabilirea unei limite a sumei pe care guvernele o pot furniza.
De asemenea, sunt avute in vedere masuri mai dure in privinta acordarii de