Şeful de dezvoltare al grupului Volkswagen, Ulrich Hackenberg, vorbeşte într-un interviu pentru Automotive News despre viitorul celui mai mare producător auto german. Printre planurile Volkswagen se numără un model de 6000 de euro dar şi tehnologii mai verzi, respectiv materiale mai uşoare.
Volkswagen duce o luptă strânsă pe pieţele emergente, acolo unde o cotă importantă din piaţă o deţin mai ales modele de buget. Iar nemţii par să fie tot mai nerăbdători să aibă şi ei propriile modele low-cost, îndreptate în primă fază înspre pieţe precum cea din China.
Dacia a stârnit de mai multă vreme apetitul marilor producători auto pentru modele low-cost, însă marca autohtonă a căpătat un avans considerabil faţă de orice eventual nou brand lansat pe acest segment. Astfel că speculaţiile conform cărora Volkswagen ar urma să lanseze o marcă low-cost sunt tot mai reduse, în schimb nemţii reafirmându-şi intenţia de a lansa un model în plaja de preţuri a Daciei Logan.
"În China vindem propriile modele Santana şi Jetta, care pornesc de la 8,000 euro, astfel că Volkswagen poate construi cu destulă uşurinţă maşini accesibile ca preţ. Vrem un vehicul actualizat, destinat familiilor", a spus Hackenberg. Oficialul menţionează că targetul ar fi reprezentat de clienţi cu un buget cuprins între 6,000 şi 8,000 euro, ceea ce în Europa ar înseamna exact publicul Daciei Logan.
Hackenberg spune că Volkswagen are nevoie mai întâi să localizeze furnizori locali, pe care apoi să-i pregătească în mod corespunzător. Planurile nemţilor sunt de a dezvolta, construi şi vinde modelul la nivel local, ceea ce înseamnă că un eventual Volkswagen de 6000 euro, destinat pieţei din China, ar fi puţin probabil să ajungă şi pe pieţele europene.
XL1 pune bazele viitorului
Hackenberg spune că XL1, ultimul concept lansat de Volkswagen, are menirea de a prezenta şi testa tehnologii