După două zile în Pirinei, care au provocat haos în pluton şi în clasamentul general, Turul Franţei revine pe teren plat. Sprinterii sunt din nou favorizaţi azi, cu o manşă de 197 de kilometri între Saint-Gildas-des-Bois şi Saint-Malo. Unica dificultate a zilei este căţărarea de categoria a patra, Cote de Dinan, care vine la 50 de kilometri de final. Cu siguranţă, o evadare va pleca din primii kilometri, însă şansele ca ea să reuşească sunt minime, având în vedere dorinţa plutonului de a reveni şi a sprinterilor de a câştiga.
UPDATE 9:50: Probleme financiare există şi la echipele Europcar şi Vacansoleil-DCM, care s-ar putea desfiinţa în cazul în care nu găsesc un nou sponsor. Ambii sponsori îşi încheie parteneriatul cu echipele la finele lui 2013.
UPDATE 9:48: Din păcate, începem ziua cu o veste proastă. Conform biciciclismo.com, formaţia Euskaltel-Euskadi, una dintre cele mai vechi din plutonul profesionist, este pe punctul să se desfiinţeze. Echipa care îi are în lot pe Samuel Sanchez, Igor Anton sau Mikel Nieve are nevoie de 5,5 milioane de euro în următoarele 45 de zile pentru a-şi asigura prezenţa în World Tour şi în 2014. Compania de telefonie Euskaltel a recunoscut că nu poate să ofere mai multe de 3,5 milioane de euro, însă şefii echipei sunt optimişti, adăugând că există contacte pentru ca formaţia să fie salvată.
UPDATE 9:41: Manşa a zecea nu va provoca schimbări majore în clasamentul general, acolo unde Froome are un avantaj de 1 minut şi 25 de secunde în faţa lui Valverde şi de 1 minut şi 44 de secunde în faţa lui Bauke Mollema.
UPDATE 9:40: Etapa de azi e perfectă pentru sprinteri. Dar cine va câştiga? Favorit pare, din nou, Mark Cavendish. Însă britanicul a avut probleme tot anul cu ”trenuleţul” echipei sale, astfel că Greipel şi Kittel aşteaptă şi ei orice greşeală a campionului Marii Britanii..
Eta