Autoritatea de Supraveghere Financiară a solicitat Astra clarificări privind modul în care soluţionează dosarele de daună RCA înainte de anunţul unei asociaţii auto, Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente, care susţine că şoferii păgubiţi de clienţi RCA ai companiei de asigurări primesc între 25 şi 40% din costurile reparaţiilor.
Autoritatea de Supraveghere Financiară informează publicul că a solicitat clarificări de la Astra Asigurări în privinţa modului în care această companie înţelege să instrumenteze dosarele de daună, societatea aflându-se încă în termenul de răspuns pentru aceste clarificări.
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) susţine că şoferii păgubiţi de clienţii RCA ai Astra Asigurări, primesc de la companie o sumă care reprezintă între 25 şi 40% din costurile reparaţiei autovehiculului avariat: “În urmă cu câteva luni, Astra a introdus un nou sistem de despăgubire prin care clientul păgubit RCA este pus în imposibilitatea de a-şi efectua reparaţia maşinii avariate într-un service auto. În loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virată în contul sau ori într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă (...) care reprezintă între 25 - 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat prin SMS că a fost despăgubit”.
După trimiterea SMS-ului, Astra închide dosarul de daună, fără a avea un document agreat şi semnat de clientul păgubit prin care acesta să-şi fi exprimat acordul cu suma primită, potrivit A.S.S.A.I.: “Din acel moment, clientul nu mai poate apela la nici un service auto care să accepte reparaţia maşinii sale în baza poliţei RCA, deoarece clientul figurează ca despăgubit şi cu dosarul de d