Proiectul Centrului intermodal regional de transport marfă Timiş pare să fie legat definitiv de zona Remetea Mare, în ciuda disponibilităţii unei variante mult mai ieftine pentru Stat, la Recaş. Locaţia de la Remetea a fost aleasă însă în urma unui lobby constant făcut de Consiliul Judeţean Timiş, lobby care scapă logicii normale pentru că, măcar din perspectiva terenului care la Recaş e pus la dispoziţie gratuit de către Stat, varianta cu Remetea Mare e mult mai scumpă pentru buget. Ministerul Transporturilor recunoaşte însă că susţine varianta cu Remetea Mare, la sugestia directă a C.J. Timiş.
Variantă bătută în cuie
Interpelat recent cu privire la motivele pentru care în Timiş s-a ajuns la alegerea zonei Remetea Mare pentru construirea Centrului intermodal regional de transport, Ministerul Transporturilor, prin vocea ministrului Relu Fenechiu recunoaşte că, de la început, s-au luat în calcul, pe picior de egalitate, două locaţii din Timiş: Recaş şi Remetea Mare, marea diferenţă între cele două fiind că la Recaş Statul deţinea pământul necesar realizării acestei investiţii, şi nu mai era nevoie de exproprieri.
Totuşi, în mod surprinzător, Ministerul Transporturilor susţine că din analiza studiilor de fezabilitate depuse în anul 2011 de C.J. Timiş la C.N.C.F. C.F.R. S.A., în vederea realizării unui Centru regional de transport intermodal de marfă în zona Timişoara, pentru locaţiile Recaş şi Remetea Mare, şi din analiza privind oportunitatea amplasării acestui Centru la Remetea Mare, aceasta se„evidenţiază ca fiind locaţia optimă”.
Relu Fenechiu susţine acum însă cu totul altă variantă decât cea sprijinită de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, care a aprobat documentaţia pentru realizarea Centrului la Recaş. „Am discutat cu Primăria Recaş şi cu doamna Boagiu, care a precizat foarte clar că susţine realiz