Piloţii care conduceau avionul prăbuşit pe aeroportul din San Francisco le-au spus anchetatorilor că dispozitivul de pilotare automată nu a menţinut viteza setată pentru aterizare, relatează ziarul Los Angeles Times.
Piloţii companiei Asiana au declarat că au setat viteza de 137 de noduri (aproximativ 255 de kilometri pe oră). Însă dispozitivul nu a menţinut această viteză, susţin piloţii.
Această situaţie nu îi exonerează pe cei doi piloţi, întrucât ei ar fi trebuit să observe şi să corecteze eventuala traiectorie eronată a avionului.
Unul dintre piloţii aflaţi la bordul avionului prăbuşit la San Francisco a lansat avertismente în ultimul minut dinaintea impactului, dar acestea au fost ignorate, relatează presa sud-coreeană. Surse din cadrul Ministerului sud-coreean al Transporturilor au confirmat că unul dintre piloţi - Bong Dong Won - a lansat avertismente privind altitudinea prea joasă în ultimul minut dinaintea prăbuşirii. Dacă avertismentele sale ar fi fost luate în considerare, avionul nu s-ar fi lovit de sol la limita pistei aeroportului din San Francisco.
Însă ceilalţi doi piloţi - Lee Kang Kuk şi instructorul Lee Jung Min - se pare că nu au ţinut cont de avertismentele lui Bong, scrie ziarul Joongang.
Pilotul care a prăbuşit avionul companiei Asiana pe aeroportul din San Francisco era încă în perioada de pregătire pentru obţinerea licenţei speciale pentru avioane de tip Boeing 777, el fiind supravegheat de un instructor. Lee Kang-kuk, unul dintre cei patru piloţi aflaţi la bordul avionului, era încă în perioada de pregătire pentru obţinerea licenţei speciale (rating-ului) pentru avioane de tip Boeing 777. El avea doar 43 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă şi era sub atenta supraveghere şi îndrumare a unui instructor de zbor care ar fi trebuit să evite orice incident, precizează compania Asiana Airlines. Aceasta era p