Iată că după aproape şapte ani de la lansarea primului Company of Heroes, Relic au lansat Company of Heroes 2. Acesta aduce cu sine schimbarea teatrului de operaţiuni de la frontul de vest (ţări din Europa de Vest, precum Franţa, Olanda şi Belgia) la frontul de est (în principal Rusia şi Polonia) şi implicit adăugarea unei facţiuni, sovieticii cu a lor Armată Roşie.
Pe partea tehnică, Relic au îmbunătăţit engine-ul proprietar Essence Engine (folosit pentru toate jocurile din seriile Company of Heroes şi Dawn of War) până au ajuns la versiunea 3.0, care include şi suport parţial pentru DirectX 11. Pe partea de gameplay a fost introdus un sistem realist de LoS (Line of Sight), care nu le mai permite unităţilor să vadă prin anumite obstacole evidente, cum ar fi case, ziduri sau coloane de fum, precum şi un sistem care pune în pericol viaţa soldaţilor pe timp de iarnă. Despre acestea am să vorbesc mai pe larg în secţiunea dedicată.
Povesti de razboi - single player
Campania din Company of Heroes 2 începe cu personajul principal al jocului, locotenentul Lev Abramovich Isakovich, închis într-un gulag cândva după încheierea războiului, vizitat de fostul său comandant. Pe parcursul filmului de introducere, aflăm că locotenentul a încercat să dezerteze şi că a fost închis datorită amintirilor de pe parcursul războiului, notate în propriul jurnal. Şi aşa suntem aruncaţi în mijlocul acţiunii, direct în Stalingrad în septembrie 1942. Restul campaniei urmează aceeaşi reţetă şi suntem trecuţi prin toate amintirile din jurnalul lui Isakovich. Cam jumate din campanie se petrece în Rusia, cu precădere Stalingrad şi Moscova, cu Leningrad şi alte părţi ale Rusiei pentru puţină diversitate, iar apoi Polonia şi în final Germania. Pot să spun că am fost dezamăgit că nu au inclus şi faimoasa bătălie de la Kursk, cea mai mare bătălie între tancuri din întregul război. @N_P