La Autoritatea Rutieră Română regulile sunt făcute pentru a fi încălcate. Şase inspectori din Bihor, trimişi în judecată acum doi ani pentru corupţie, sunt păstraţi în slujba statului, deşi regulamentul instituţiei prevede îndepărtarea din funcţii până la încheierea procesului. Motivul e abracadabrant: inspectorii prinşi colectând şpăgi de la transportatori n-au fost reclamaţi de conducerea instituţiei!
În schimb, fostul şef al Agenţiei Bihor, Ioan Curpaş, cel care a dezvăluit învârtelile, a ajuns în stradă. Supăraţi că "strică atmosfera de lucru" cu desele sesizări pe care le face împotriva lor, colegii l-au reclamat şefilor din Capitală, care l-au concediat.
Afaceri la stat
În ultimii ani, BIHOREANUL a dezvăluit în mai multe rânduri afacerile inspectorilor ARR Bihor care transformaseră instituţia în propriul SRL, încasând "comisioane" pentru te miri ce: poliţe de asigurări, servicii de consultanţă oferite transportatorilor aşa încât aceştia să iasă "curaţi" la controale, ba chiar şi pentru cursurile de formare profesională la care îi trimiteau pe angajaţii acestora. De altfel, în martie 2011, şase inspectori - Sorin Derban, Viorel Iepure, Ciprian Telibaşa, Sebastian Sabău, Cristian Butiri, Gheorghe Lupu - au fost trimişi în judecată de DNA Oradea, după ce au fost prinşi că cereau şi primeau bani, carburanţi, băuturi, materiale de construcţii ori alte favoruri pentru a nu sancţiona transportatorii. Procesul se judecă şi acum la Tribunalul Bihor, fiind tergiversat de peste un an. Ultima găselniţă vizează autenticitatea interceptărilor telefonice, cei inculpaţi cerând să asculte toate înregistrările pentru a se confirma că vocile sunt ale lor.
Deşi au fost suspendaţi din funcţii la începutul procesului, cei şase inspectori şi-au reluat activitatea şi afacerile "extra-profesionale". Telibaşa, de pildă, a fost mutat în cadrul Inspectoratului de Sta