Grupul media american Tribune, a anunţat, miercuri, că îşi va scinda operaţiunile de publishing de cele audiovizuale (televiziune şi radio).
"Consiliul de Administraţie a autorizat conducerea să separe principalele activităţi ale grupului, operaţiunile de difuzare de programe de cele de publishing", se spune într-un comunicat al grupului Tribune.
Astfel, Tribune urmează exemplul altor grupuri de media americane, precum News Corp şi Time Warner.
Tribune deţine opt dintre publicaţii, printre care The Los Angeles Times, Chicago Tribune şi Baltimore Sun. Anunţul scindării operaţiunilor sale vine în contextul în care grupul Tribune încearcă să îşi vândă divizia de publishing.
Tribune a anunţat, în februarie, că intenţionează să vândă publicaţiile pe care le deţine. Totodată, la începutul lunii iulie, directorul general al Tribune, Peter Liguori, a declarat că grupul evaluează "toate opţiunile strategice pe care le are" în privinţa acestor publicaţii.
Planul detaliat al scindării urmează să fie pregătit în următoarele 9 - 12 luni, potrivit comunicatului grupului Tribune. În linii mari, publicaţiile vor fi reunite înt-o nouă societate, Tribune Publishing Company, în care acţionarii actuali ai grupului ar urma să primească în mod gratuit acţiuni.
De asemenea, Tribune îşi va păstra operaţiunile în domeniul televiziunii, grupul deţinând în prezent 23 de televiziuni, dar şi în domeniul radioului.
Tribune a anunţat, însă, la începutul acestei luni că va cumpăra 19 televiziuni locale de la Local TV Holdings LLC, pentru o sumă de 2,73 miliarde de dolari, în urma acestei tranzacţii, Tribune urmând să deţină 42 de televiziuni şi să devină cel mai mare proprietar de staţii TV din Statele Unite ale Americii, după cum a anunţat, pe 1 iulie, Reuters.
"Separarea este gândită pentru a permite unei companii să îşi crească flexibilitatea