Interviu, în cotidianul BURSA, cu deputatul PDL Elena Udrea, iniţiatorul proiectului legislativ
Modul în care sunt amplasate şi autorizate mijloacele publicitare a fost reglementat prin aprobarea recentă a unei legi în domeniu.
Legea face ordine în publicitatea stradală, este adevărat, cu preţul afectării unor interese de zeci, sute de milioane de euro ale firmelor care fac out door, susţine Elena Udrea, care a iniţiat proiectul în vremea când era ministru al dezvoltării regionale.
Printre altele, noile reglementări restricţionează spaţiile dedicate publicităţii outdoor, interzicând amplasarea mijloacelor publicitare în zone precum cele protejate de interes naţional şi internaţional; locurile de joacă sau locurile de odihnă situate lângă blocuri; sediile adminis¬traţiei publice locale şi centrale şi ale instituţiilor publice; zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor; interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii în spaţiul destinat circulaţiei autovehiculelor şi semnalizării rutiere, în zonele în care desfăşurarea în condiţii normale a traficului ar putea fi perturbată; zona de protecţie a autostrăzilor etc.
Deputatul PDL Elena Udrea ne-a vorbit, în cadrul unui interviu, despre noua lege din domeniul publicităţii şi despre piedicile întâlnite în promovarea ei.
Reporter: Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate a fost aprobată în forma în care aţi promovat-o sau au fost eliminate anumite prevederi?
Elena Udrea: Legea a fost adoptată exact în forma în care a fost promovată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în mandatul meu de ministru, cu o singură modificare: în proiectul iniţial, data intrării în vigoare a legii era prevăzută pentru 1 ianuarie 2012. Având în vedere faptul că Decizia Curţii Constituţionale a României privind constituţ