Marca rusească Lada vrea să dea lovitura pe piaţa auto, după modelul coreenilor de la Kia, cu ajutorul unei revoluţii la nivelul aspectului. Şeful de design al companiei promite schimbări radicale în viitor, conform autonews.com.
Steve Mattin, director de design al Lada, vrea un succes similar cu cel al lui Peter Schreyer, şeful de design al Kia, care a transformat complet imaginea companiei coreene. În cazul Kia modificările radicale la nivelul aspectului au dus la o explozie a vânzărilor, lucru pe care Mattin vrea să-l aplice şi la Lada.
"Va avea loc o modernizare intensă, cu introducerea unui limbaj de design şi ADN complet noi, care vor schimba imaginea de brand", spune britanicul, Mattin.
Un punct de plecare pentru viitorul imaginii mărcii este chiar conceptul X-Ray, creat de Mattin şi prezentat la Salonul Auto de la Moscova de anul trecut. Conceptul prefigurează un SUV şi un nou crossover, care vor fi lansate în 2016, cu toate că şi alte modele vor prelua elemente ale imaginii de marcă de la X-Ray.
Aspect robust şi cât mai simplu
Atunci când vorbeşte despre aspectul viitoarelor modele ale Lada, britanicul consideră că un lucru care trebuie avut în vedere mai întâi este chiar starea drumurilor din Rusia, adică una proastă. De aceea Lada va avea în primul rând un aspect robust, ceea ce nu ar fi tocmai o noutate dacă stăm să ne gândim că şi Niva timp de 37 de ani a fost în primul rând o maşină robustă.
Totuşi problema celor de la Lada este tocmai blocarea în timp a modelelor sale, precum în cazul Lada Niva, maşină cunoscută drept fiabilă, însă demodată. Lucrurile au început însă să se schimbe o dată cu preluarea mărcii de către Renault, prin intermediul parteneriatului cu AvtoVAZ, proprietarul Lada. Astfel că Mattin spune că ideea pe care se va merge în conturarea viitoarelor modele va fi aceea de contraste, la fel ca la X-