Mandatul lui Relu Fenechiu la conducerea Transporturilor, condiţionat politic de două obiective strategice - privatizarea CFR Marfă şi deblocarea banilor UE pentru transporturi, îndeplinite în iunie, se încheie după jumătate de an în urma hotărârii instanţei de condamnare la cinci ani de închisoare.
Vehiculat pentru funcţia de ministru al Transporturilor încă din mai 2012, la momentul discuţiilor pentru formarea primului Cabinet Ponta, liberalul a preluat conducerea instituţiei în decembrie, fiind puternic susţinut de liderul PNL, Crin Antonescu.
Imediat după audierile din comisiile parlamentare, noul şef de la Transporturi anunţa că îşi pregătise "planul de bătaie" pentru acest minister vreme de opt ani. Un regret la preluarea portofoliului: mutarea autostrăzilor la departamentul marilor proiecte, condus de Dan Şova.
A urmat un mandat în care cuvântul "demisie" a fost invocat imperativ de către adversarii politici, în principal din cauza dosarului "Transformatorul".
La finele lunii martie, premierul Victor Ponta îi fixa lui Fenechiu două obiective strategice pentru perioada următoare: deblocarea POS Transporturi şi privatizarea CFR Marfă. Şeful Executivului a arătat că dacă le va îndeplini, atunci îl va lăuda, iar dacă nu, Fenechiu va răspunde politic. Desemnarea unui câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă a reprezentat o precondiţie pentru evaluarea acordului cu FMI, în vreme ce deblocarea plăţilor prin POS-T era indispensabilă în contextul bugetului auster. Ambele obiective au fost îndeplinite la finele lunii iunie.
Pe de altă parte, tot în martie Ponta declara că dacă justiţia stabileşte, în primă instanţă, că acuzaţiile aduse de Parchet lui Fenechiu acum cinci ani sunt probate, iar acesta a greşit, atunci acesta va pleca din Guvern.
După ce în primă fază s-a opus privatizării CFR Marfă, Fenechiu a fost nevoit s