După șapte luni de stat la cârma Ministerului Transporturilor, Relu Fenechiu și-a dat telefonic demisia, ca urmare a deciziei Înaltei Curți privind condamnarea la 5 ani de închisoare în dosarul Transformatorul.
Relu Fenechiu a preluat oficial mandatul de ministru în 21 decembrie 2012, iar în cele aproximativ 7 luni de mandat a reușit deblocarea fondurilor europene în cuantum de 4,5 miliarde euro, privatizarea CFR Marfă și inaugurarea podului Calafat – Vidin.
Odată cu deblocarea POS T s-a reuşit creşterea gradului de absorbţie, valoarea sumelor rambursate ridicându-se la 881,3 mil. euro, ceea ce înseamnă un grad de absorbţie de 19,5% (în perioada 2007 – 2013 gradul de absorbţie a fost de 8%).
Privatizarea CFR Marfă, un obiectiv prioritar şi esenţial pentru România, un proces finalizat în termenul asumat cu FMI – obiectiv care dă României posibilitatea încheierii unui nou acord cu FMI.
Tot în această perioadă, datoria CFR Marfă faţa de CFR SA s-a diminuat cu 654 milioane RON, soldul la data de 13.06.2013 fiind de 102 milioane RON.
Ministerul Transporturilor a implementat în această perioadă management privat în aproximativ 20 de companii majore din subordinea MT. Odată cu numirea noilor CEO, măsurile adoptate au avut deja un impact pozitiv vizibil în activitatea companiilor, şi dăm doar câteva exemple:
- deblocarea procedurilor de achiziţie a 6 contracte de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru proiecte feroviare, în valoare totală de 120.850.448 lei;
- închirierea a 7 secţii de cale ferată neinteroperabile (236,56 Km), conform măsurilor impuse prin acordul cu FMI;
- încheierea a două contracte pentru transport feroviar de marfă în valoare de aproximativ 100 milioane lei (în ultimii ani CFR Marfă a pierdut toate licitaţiile la care a participat, în favoarea unor com