CFR Marfă dă afară 2500 de angajați, ca urmare a privatizării companiei către Grup Feroviar Român, care a preluat 51% din acțiunile firmei de transport feroviar.
Nici nu s-a vândut bine pachetul majoritar de acțiuni către GFR, că CFR Marfă se pune pe concedieri masive. Potrivit înțelegerii dintre Ministerul Transporturilor și Grup Feroviar Român, vor fi disponibilizați 2500 de angajați ai companiei de stat CFR Marfă.
Privatizarea cu dedicație de la CFR Marfă, a avut loc pe 20 iunie 2013, către omul lui Băsescu, Gruia Stoica, contra sumei de 202 milioane euro. După ce a falimentat și jefuit CFR Marfă, Gruia Stoica a cumpărat compania de stat la preț de fier vechi.
”După mai multe ore, șapte ore, pot să vă anunț că a ieșit fumul alb. Astăzi putem declara un câștigător în competiția de privatizare CFR Marfă. Compania care a rămas în cursă, a depus o ofertă care în urma analizei a fost declarată conformă. După care, la analiza ofertei financiare, am constatat că dumnealor au cerut o posibilitate de a se plăti în rate. Prin contractul pe care și l-au asumat, și-au asumat plata integrală, așadar apărea o neconcordanță. Le-am solicitat o clarificare în acest sens, dacă renunță la plata în rate și nu sunt de acord cu plata integrală. Au renunțat în scris că renunță la plata în rate”, a spus Relu Fenechiu pe 20 iunie 2013.
Ministrul a precizat că GFR a oferit pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă, suma de 202 milioane euro. La care se adaugă investiții de 200 milioane euro, plus 1,5 milioane euro în mediu.
Pe lângă cei 2500 de angajați de la CFR Marfă, vor fi concediați și 2000 de la CFR Călători și CFR SA.
Privatizarea CFR Marfă a continuat în faza finală doar cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau