TIMISOARA. O absolventa a Facultatii de Arhitectura din Timisoara le arata specialistilor din primarie ca infrastructura pentru biciclisti din capitala Banatului lasa mult de dorit. Atat de mult incat pistele existente, de nici 100 de kilometri lungime, nu au nicio relevanta pentru cel mai simplu studiu in acest sens.
opiniatimisoarei.ro a mai scris despre acest subiect si a aratat ca Timisoara, oras cunoscut si sub denumirea de Mica Viena, are putin peste 70 de kilometri de piste de biciclete, in timp ce adevarata Viena are 1.200 de kilometri.
Roxana Serbanoiu a scris o intreaga lucrare de disertatie pe tema infrastructurii pentru biciclete din Timisoara, sub coordonarea unui cunoscut arhitect din Timisoara, Radu Radoslav, care a fost vreme de multi ani arhitectul-sef al orasului.
In lucrarea de disertatie cu titlul “Bicicleta, mijloc de transport eficient”, Roxana a cuprins toate informatiile care le-ar trebui specialistilor din cadrul Directiei Tehnice din Primaria Timisoara pentru a pune la punct macar o infrastructura normala pentru biciclisti.
A realizat si un chestionar - “Acorda trei minute bicicletei tale” – la care au raspuns aproape 700 de timisoreni care folosesc bicicleta cat mai des. Tanara arhitecta a vorbit si despre un studiu care arata cat de mult costa mersul cu masina la serviciu, cat de mult costa mersul cu mijloacele de transport in comun sau chiar mersul pe jos si cat de ieftina este deplasarea cu bicicleta.
Timisorenii parcurg intre 5 si 10 kilometri cu bicicleta, zilnic
Mai mult decat atat, a aratat cum ar trebui sa fie traseele pentru biciclisti, dand exemple orasele Munchen si Copenhaga, unde exista intr-adevar o retea a acestor piste.
Tanara a realizat pentru lucrarea de disertatie 10 planse care arata problemele infrastructurii pentru biciclisti din capitala Banatului, infrastructura apr