Bulgarii tocmai ce au anunţat inaugurarea unei autostrăzi de 360 de kilometri, care le străbate ţara de la vest la est, mai exact de la Sofia la Burgas. Noi, mai puţin înclinaţi spre asemenea succese facile, ne pregătim doar de „inaugurarea” unui nou ministru la Transporturi.
E drept că, la bulgari, situaţia nu e deloc veselă. Guvernul atârnă de un fir de aţă, şi acela de la costumul unui deputat de extremă dreaptă, iar autostrada inaugurată, deşi începută cu multe decenii în urmă, pică acum la fix pentru nişte autorităţi disperate după puţin PR de criză.
La noi, Guvernul Ponta, deşi populat de mulţi miniştri cu probleme, stă încă destul de confortabil pe val, cu largul sprijin al opoziţiei, care moţăie lângă buldog.
Telenovela „Fenechiu ministru”, care a mai „înveselit” relaţiile instituţionale Ponta-Băsescu, în epoca searbădă a coabitării, a ajuns acum la final, însă sunt semne că noua producţie, cu Ovidiu Silaghi în rolul principal, i-ar putea ţine locul cu succes.
Fenechiu, în ciuda dezagrementelor sale cu Justiţia, a fost un ministru folositor pentru Ponta şi Antonescu, chiar dacă, per total, prezenţa sa în Guvern a slăbit USL, a vulnerabilizat Guvernul şi a afectat imaginea României în raport cu Comisia Europeană.
Crin Antonescu l-a susţinut până în ultimul moment pe Fenechiu, un personaj foarte influent în PNL, speculând chiar, într-o cheie electorală, privatizarea CFR Marfă, bănuită de unii, pe nedrept, a fi un succes.
Şi pentru Ponta se pare că beneficiile menţinerii lui Fenechiu în Guvern au depăşit neajunsurile. Cât timp Fenechiu a fost singurul ministru trimis în judecată din Guvern, musca a stat pe căciula PNL, iar Ponta a avut o carte în plus, în mână, la negocierile din USL.
Luni, PNL a decis, prin vot, că îl susţine pe Ovidiu Silaghi pentru o nouă tură la Transporturi, în locul demisionarului demis, Relu Fenechi