Companiile mici şi mijlocii o duc din ce în ce mai rău, multe dintre ele se pregătesc să-şi închidă porţile, asta dacă n-au făcut-o deja, chiar şi unele dintre companiile mari se confruntă cu probleme din cauza scăderii veniturilor, ceea ce înseamnă că un loc de muncă bun este la fel de uşor de găsit precum o bucată de gheaţă în Sahara. În aceste condiţii de penurie a locurilor de muncă ultimul lucru pe care ţi l-ai putea dori este un conflict cu şeful direct.
Tocmai pentru că atât de mulţi oameni îşi doresc un loc de muncă, trebuie să te gândeşti de două ori înainte de a deschide gura în faţa managerului tău şi s-o dai în bară.
Este adevărat că într-o lume perfectă relaţia dintre şef şi subaltern ar trebui bazată pe încredere şi respect reciproc, pe comunicare şi pe faptul că amândoi faceţi tot ce depinde de voi pentru a îndeplini un ţel comun. Însă nu trebuie să te culci pe o ureche. Locurile de muncă prietenoase sunt extraordinare, însă, ca o regulă de bază, ar trebui ca mereu să gândeşti înainte de a vorbi în prezenţa oricărei persoane cu autoritate, astfel încât mai târziu să nu regreţi că nu ţi-ai ţinut gura.
Iată lucruri pe care n-ar trebui niciodată să le spui la locul de muncă, mai ales şefului tău:
1: Ai auzit ce se vorbeşte despre X în IT? Scandalos, nu-i aşa?
În cazul în care un coleg de la locul de muncă nu-ţi este un prieten apropiat pe care îl cunoşti încă din copilărie, n-ar trebui să-i spui nicio bârfă. Discuţiile despre persoanele din birou pot cauza multe probleme, însă dacă sunt împlicaţi şi superiorii, atunci scandalurile pot lua proporţii astronomice. Tocmai de aceea n-ar trebui să vorbeşti de rău sau să te plângi unui coleg despre şeful tău, indiferent de câtă încredere ai în el. Bârfele sunt asemeni bulăgărelui de zăpadă care se tot rostogoleşte până devine imens şi niciodată nu ştii ce ajunge la urechile superior