Alpe d’Huez va fi escaladat mâine de două ori de rutieri pentru prima oară în istoria Turului Franţei. ProSport vă explică de ce ascensiunea din Alpi este una legendară pentru Marea Buclă
Drumul către vârful lui Alpe d'Huez pune probleme şi celor mai buni căţărători
*Ascensiunea are o lungime de 13,2 kilometri, cu o rampă medie de 8,1% şi fără mari surprize
*Fiecare viraj de pe Alpe d’Huez este numit după câte unul sau doi câştigători ai ascensiunii din Turul Franţei
Gândiţi-vă la un prieten care nu este pasionat de ciclism, dar care urmăreşte din când în când Turul Franţei. Probabil că nu o să îşi aducă aminte de victoriile de etapă ale lui Mark Cavendish sau de evadările lui Thomas Voeckler. Ci de căţărările importante din Hexagon. Care nu au lipsit deloc în ediţia centenară a competiţiei. Dacă pe Mont Ventoux a câştigat Froome, situaţia ar putea fi diferită pe Alpe d’Huez. Pentru că, da, azi, rutierii vor urca pe legendara ascensiune din Alpi. Şi nu o dată! Ci de două ori, în premieră pentru Marea Buclă!
13,2 kilometri chinuitori, cu o rampă medie de 8,1%
De ce este însă Alpe d’Huez una dintre căţărările mitice din Le Tour? În primul rând pentru că are o rampă medie de 8,1% pe cei 13,2 kilometri de ascensiune. Aşadar, o ascensiune dură, ale cărei rampe maxime vin chiar la poale (10,2%-10,4%), dar care are şi 1500 de metri de fals plat, unde rutierii se pot odihni. Lăsând la o parte cifrele, legendare sunt cele 21 de viraje care compun căţărarea. Vizibile cu ochiul liber de la distanţă, cele 21 de curbe taie spectaculos muntele, iar sute de mii de suporteri îşi încurajează cicliştii favoriţi în momentul în care aceştia trec pe lângă ei. Fiecare viraj a primit numele câte unui rutier care a câştigat pe Alpe d’Huez în Tur, astfel că rutierii trec prin viraje precum Coppi, Herrera, Bugno, Zo