Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit anul trecut 7.450 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor şi brokerilor, număr în scădere cu 1,6% faţă de anul precedent, majoritatea vizând asigurările auto şi societăţile Astra, Euroins, Omniasig VIG şi Asirom VIG.
"În anul 2012, la CSA au fost înregistrate, analizate şi soluţionate 7.405 de petiţii, ceea ce a reprezentat 0,83% din cele cele 887.115 dosare de daună avizate de asigurători şi 0,0453% din cele 16,34 milioane de contracte de asigurare aflate în vigoare", se arată în raportul anual al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), care a preluat atribuţiile şi prerogrativele CSA la finele lunii aprilie a acestui an.
În document se spune că autoritatea a constatat că neplata despăgubirilor/valorilor de răscumparare reprezintă cel mai reclamat aspect, care a făcut obiectul a 6.951 de petiţii, ceea ce reprezintă 93,87% din total.
"Printre alte aspecte sesizate la CSA s-au numărat şi probleme de comunicare între asiguraţi sau păgubiţi şi inspectorii de daună, precum şi solicitări de recalculare a valorii despăgubirilor. În toate aceste cazuri, CSA a intervenit solicitând asigurătorilor reclamaţi reanalizarea dosarelor de daună în ceea ce priveşte modul de instrumentare, respectiv recalcularea valorii despăgubirilor cuvenite petenţilor, potrivit prevederilor legale şi/sau contractuale după caz, încadrarea corectă a evenimentelor avizate în riscurile asigurate prin contractele de asigurare facultativă", se spune în document.
Din numărul total de reclamaţii analizate de autoritatea de reglementare, peste 99% au fost îndreptate împotriva societăţilor de asigurare şi 0,93% au vizat brokerii de asigurare.
Pe clasa asigurărilor generale, CSA a înregistrat 7.324 petiţii, reprezentând 98,91% din total.
"Pe acest segment de piaţă, ponderea importantă a fost deţinută