Unele brand-uri au devenit maestre in marketing-ul pe Facebook; altele, mai putin. Ca oricare alta platforma de social media, si pe liderul Facebook sunt reguli pe care trebuie sa le urmezi. Sfaturile de mai jos sunt valabile atat pentru persoanele fizice cat si pentru paginile companiilor.
1. Nu mai ruga oamenii sa dea like update-urilor tale
Cu ceva timp in urma, era foarte popular sa vezi postari care incepeau sau se incheiau cu “Like daca iti place”. Din pacate, inca mai sunt multi care folosesc astfel de exprimari. Aceste practici “miros a disperare” – in loc sa rogi oamenii sa dea like, creaza continut remarcabil si nu va fi nevoie de astfel de practici.
2. Nu posta prea des
Simplu de inteles, daca postezi la fiecare 10 minute, oamenii vor da unsubscribe, fiind inundati numai de postari de-ale tale. Este valabil atat in cazul companiilor cat si in cazul persoanelor fizice.
3. Nu abuza de hashtag-uri
Hashtag-urile (#) au fost introduse aceasta vara si pe Facebook si, daca in cazul Twitter nu este bine sa profiti de ele prea mult, acelasi sfat este valabil si pentru Facebook. Asigura-te ca hastag-urile tale sunt relevante cu adevarat si nu sunt in exces.
4. In momente de tragedie, mai bine taci
Nu exista niciun motiv pentru care brand-urile ar trebui sa posteze in moment de tragedii nationale/internationale. A trimite “ganduri bune si rugaminti” oamenilor din zone afectate, de exemplu, suna a ceva “foarte subtire” si, iarasi, o rugaminte de “baga-ma si pe mine in seama”. O metoda mai buna ar fi sa faci ceva cu adevarat pentru acei oameni, si gesturile companiei vor fi remarcate fara indoiala.
5. Nu privi de sus
Condescending Corporate Brand Page ironizeaza, chiar pe Facebook, toate paginile de brand care “privesc de sus” si incearca sa insele clientii prin postari “ieftine” si inutile. Ofera fo