Gradul de ocupare la noile unităţi din domeniul tehnologic, rezultate din comasarea celor vechi, varianză între 15 şi 23%. "Salvarea" se aşteaptă a veni de la corigenţi. Directorii, dezamăgiţi acum, spun însă că aceste comasări se vor dovedi inspirate în viitor.
În ciuda faptului că şi-au unit forţele, Colegiul Tehnic de Transporturi şi liceele tehnologice Nicolina, “D. Mangeron”, “Şt. Procopiu”, “C. Brâncuşi”, “R. Cernătescu” şi “A. Saligny” nu au devenit mai atractive pentru viitorii liceeni. Gradul de ocupare a locurilor disponibile în clasa a IX-a nu ajunge nici măcar la 30% după prima repartiţie computerizată.
900 de corigenţi
De exemplu, la Colegiul Tehnic de Transporturi şi Construcţii, sub umbrela căruia se află Colegiul Tehnic de Transporturi şi Liceul “A. Saligny”, au fost repartizaţi doar 38 de elevi pe 261 de locuri, ceea ce înseamnă un grad de ocupare de numai 14,55%. Pentru niciuna din cele 5 specializări (Construcţii, instalaţii şi lucrări publice, Electric, Electromecanică, Electronică automatizări şi Mecanică) nu sunt suficienţi elevi pentru a se forma cel puţin o clasă. De exemplu, pentru a deveni tehnicieni în construcţii, instalaţii şi lucrări publice pe cele 58 de locuri disponibile s-au înscris doar 5 absolvenţi de gimnaziu. “Salvarea” este aşteptată să vină din partea elevilor care nu au putut participa la prima etapă de admitere în clasa a IX-a din cauza corigenţelor. În această situaţie sunt aproximativ 900 de elevi, în timp ce 1.952 de locuri au rămas libere la nivel judeţean după prima repartiţie computerizată. “Fuziunea este bună pentru că aduce împreună două domenii puternice - Transporturi şi Construcţii -, care vor cunoaşte creştere în viitor. Probabil că în acest moment lumea abia se dezmeticeşte. Sunt convinsă că vom mai face câteva clase în toamnă. Sunt foarte mulţi elevi corigenţi, care nu au