Aproximativ 100 de agenţi din turism români, moldoveni şi bulgari s-au întâlnit pentru trei zile la Eforie Nord, pentru a-şi face cunoscute ofertele de petrecere a timpului liber. Scopul întrevederii a fost promovarea celor mai căutate zone din cele trei ţări. În acelaşi timp, oaspeţii sosiţi pe litoralul românesc au fost primiţi de agenţi economici de pe plan local.
Bulgarii mizează în continuare pe sistemul all-inclusive, Eforie promovează turismul balnear
Vecinii noştri bulgari continuă să pună accent şi să-şi îmbie turiştii să vină în staţiunile lor cu binecunoscutul sistem all-inclusive, întâlnit în majoritatea unităţilor de cazare de pe litoralul lor.
Odată atins acest nivel de competenţă, nu mai rămâne decât ca numărul vizitatorilor să fie şi mai mare.
„Eu reprezint o asociaţie nonguvernamentală şi dorinţa noastră este să dezvoltăm turismul în aşa fel încât staţiunile noastre să fie ocupate tot timpul”, ne-a spus expertul Institutului European pentru Turism Evrika, Bujanca Dobreva. Dacă bulgarii se mândresc cu un turism de litoral bine dezvoltat, ajutat enorm în acest sens şi de investiţiile străine care s-au făcut în zonă, la noi, respectiv pe litoralul românesc, unul dintre obiectivele vizate este transformarea turismului de week-end într-un turism permanent. Consilierul local Ionela Lockman, din cadrul Primăriei Eforie, este de părere că terasele şi construcţiile ridicate şi amenajate în ultima perioadă în staţiunile româneşti aduc un plus pentru promovarea turismului local. Prin ofertele gastronomice şi de cazare diversificate se ţinteşte creşterea numărului de turişti. Şi dacă vorbim de cazare, din lada de zestre a litoralului a fost scos la înfrumuseţare turismul balnear. „Fiecare zonă are unicitatea, tradiţia şi bogăţia ei. Pentru Eforie promovăm turismul balnear, mai nou Eforie fiind recunoscută ca staţiune balneoclimaterică”,