Simpla menţionare în meniu a numărului crescut de calorii conţinute de preparatele servite în restaurantele tip fast-food nu îi determină pe clienţi să renunţe la obiceiurile de consum. Cel puţin aşa arată rezultatele unui studiu la care au participat peste 1.000 de oameni.
Specialiştii din cadrul Universităţii Carnegie Mellon din SUA au realizat o cercetare pentru a vedea cum reacţionează consumatorii atunci când merg în localuri ce afişează numărul de calorii conţinute de gustările pe care le comercializează. Toţi participanţii la studiu au rămas, însă, indiferenţi la aportul caloric crescut şi chiar au ales feluri de mâncare bogate în proteine, grăsimi şi zaharuri.
Rezultatele formulate în cadrul acestui studiu american s-au bazat pe răspunsurile oferite de 1.121 de persoane, clienţi ai lanţului McDonald ʼs.
„Afişarea numărului de calorii în paginile meniurilor din restaurante nu influenţează preferinţele culinare ale clienţilor“, a explicat Julie Downs, coordonatorul experimentului, jurnaliştilor de la publicaţia „Daily Mail“. Aceeaşi specialistă a adăugat că majoritatea respondenţilor a ajuns să comande gustări ce depăşesc limita calorică impusă.
Preocupaţi de rata obezităţii aflată în creştere, autorităţile americane au cerut localurilor din ţară să aducă la cunoştiinţă clienţilor numărul de calorii conţinut de fiecare preparat. Deşi aceste reglementări au fost respectate de comercianţi, clienţii au rămas indiferenţi la avertizări şi au continuat să consume mâncare nesănătoasă.
Chiar dacă măsurile luate au vizat, în principal, localurile tip fast food, nici celelalte restaurante nu servesc mâncăruri recomandate de nutriţionişti. Astfel, concluziile unui studiu publicat recent arată că mesele luate în restaurantele ce nu fac parte din lanţurile fast food pot conţine un număr de calorii de până la trei ori mai mare decâ